>



Blogger Widgets

It's Me - Mengenai Saya

My photo
Selangor Darul Ehsan, Malay and Islam.., Malaysia
Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.. My Fullname is Rozie Mustafa Alauddin, My Born is 13 Nov, 197?.. Alls can call me Rozie..anyway, Saya berasal dari Selangor Darul Ehsan (Anak jati selangor tau) .. so, di blog saya ini pelbagai cerita ingin saya kongsikan bersama alls my friends yang sudi VIEW and VISIT my blog only..sambil tu, dapatlah sekiranya WE kongsi pelbagai cerita tentang apa saja.. Blog D'Teratak Abadi ini, sebenarnya adalah Blog yang lebih menceritakan perkara-perkara CINTA dan PERKAHWINAN. Di kesempatan juga Saya ada mengambil Tempahan Hantaran Pertunangan dan Perkahwinan. Saya Juga ada mengarang Cerpen dan itulah Hobi saya Seadanya. Impian nak jadi bisness Women, tapi dalam masa yang sama saya suka mengarang dan mencuba bakat di mana-mana laman web novelis. Apapun Hope semua yang membaca dan memberi comment pada saya, TERHIBUR dan dapat menjadi my follower... Nice To meet you Alls... Thanks everyone...

Monday, December 17, 2012

Kemelut Hati..

Wahai hati..
Kemelut ini semakin deras mengalir di benak hati.
Sikap kamu yang tahu itu mengelirukan seluruh jiwa ini.
Kadangkala kamu buat ku senyum bahagia.
Kadangkala kamu membuat ku menjadi gundah gelana..
Bagai kamu terlalu memahami apa yang ku rasa.
Ada kala kamu bagai hilang dalam kabus pagi yang tebal.
Hanyut bersama hujan lebat yang bagai punyai kefahaman.
Membuatkan ku berasa sungguh pedih menahannya...

Wahai Hati..
Ku masih mahu mempercayai kamu..
Mahu yakin sedalamnya membahawa diri ini,
Yang suatu waktu hari pasti kesenangan 'hati' akan hadir.
Dalam menyambut rasa ini.
Meredakan kemelut di 'hati' yang sentiasa sebak dilalui.
Mewarnakan kanvas yang semakin pucat lesi.

Dan ku masih menanti.
Saat itu bakal datang nanti.
Kasihi hati ini dalam kepastian yang panjang.
Dengan doa yang sentiasa ku tadahkan pada-NYA Illahi..
Untuk kamu, dan untuk ku.
Serta CINTA kita. (khas buat yang dicinta)

Wahai Hati..
Andai dapat mengutuskan hati ini pada kesengsaraan,
ingin sekali ku pesan....
bahawa, aku akan sentiasa tenang dengan hati yang pedih
yang masih mengharapkan kebahagian CINTA dunia dan di akhirat..

Semoga Allah satukan HATI kita selamanya..

Nukilan diri, > mamaezzie.blogspot.com

No comments:

Post a Comment