>



Blogger Widgets

It's Me - Mengenai Saya

My photo
Selangor Darul Ehsan, Malay and Islam.., Malaysia
Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.. My Fullname is Rozie Mustafa Alauddin, My Born is 13 Nov, 197?.. Alls can call me Rozie..anyway, Saya berasal dari Selangor Darul Ehsan (Anak jati selangor tau) .. so, di blog saya ini pelbagai cerita ingin saya kongsikan bersama alls my friends yang sudi VIEW and VISIT my blog only..sambil tu, dapatlah sekiranya WE kongsi pelbagai cerita tentang apa saja.. Blog D'Teratak Abadi ini, sebenarnya adalah Blog yang lebih menceritakan perkara-perkara CINTA dan PERKAHWINAN. Di kesempatan juga Saya ada mengambil Tempahan Hantaran Pertunangan dan Perkahwinan. Saya Juga ada mengarang Cerpen dan itulah Hobi saya Seadanya. Impian nak jadi bisness Women, tapi dalam masa yang sama saya suka mengarang dan mencuba bakat di mana-mana laman web novelis. Apapun Hope semua yang membaca dan memberi comment pada saya, TERHIBUR dan dapat menjadi my follower... Nice To meet you Alls... Thanks everyone...

Tuesday, October 2, 2012

Wanita Idaman Lelaki


Ada 10 Sikap Wanita Yang Di Idamkan Seorang Lelaki adalah :

1. Sikap Keibuan:
Banyak lelaki yang terpikat dengan wanita adalah sikap yang semulajadi iaitu sikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh dengan kasih sayang.

2.Keanak-anakan :
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka terasa terhibur dengan keletah anda, tetapi bukanlah keletah yang melampaui sehinggakan menyakitkan hati.

3. Penuh Pengertian :
Sikap pengetian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya.Sikap ini tercermin daripada perasaan mudah memaafkan.

4. Menghargai :
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka di hargai dipuji dengan tulus iklas.

5. Menjaga Penampilan :
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilan kelihatan cantik, bersih kemas dan menarik.

6. Pandai Berbicara :
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh di ajak berbual. Walpupun topik yang di ceritakan wanita berbeza dengan topik lelaki, tetapi wanita tersebut dapat mengimbanginya.

7. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan diri :
Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar, malah dapat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak kemana saja dan tidak kekok berjalan di luar bandar ataupun di kampung.

8. Menghormati Diri Sendiri :
Lelaki suka wanita menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika.

9. Simpati dan Prihatin :
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah, sayang kepada kanak-kanak dan tidak memilih bulu.

10. Sabar :
Lelaki suka wanita yang sabar dan tabah dengan segala ujian yang di lalui. Menjadi idaman setiap lelaki bergelar suami, jika sedang di timpa kesusahan, datang seorang isterinya yang solehah dan penuh kesabaran.


Coretan Kembali : R'Zie Mustafa
Asalnya dari artikel : http://www.terbaek.my

No comments:

Post a Comment