>



Blogger Widgets

It's Me - Mengenai Saya

My photo
Selangor Darul Ehsan, Malay and Islam.., Malaysia
Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.. My Fullname is Rozie Mustafa Alauddin, My Born is 13 Nov, 197?.. Alls can call me Rozie..anyway, Saya berasal dari Selangor Darul Ehsan (Anak jati selangor tau) .. so, di blog saya ini pelbagai cerita ingin saya kongsikan bersama alls my friends yang sudi VIEW and VISIT my blog only..sambil tu, dapatlah sekiranya WE kongsi pelbagai cerita tentang apa saja.. Blog D'Teratak Abadi ini, sebenarnya adalah Blog yang lebih menceritakan perkara-perkara CINTA dan PERKAHWINAN. Di kesempatan juga Saya ada mengambil Tempahan Hantaran Pertunangan dan Perkahwinan. Saya Juga ada mengarang Cerpen dan itulah Hobi saya Seadanya. Impian nak jadi bisness Women, tapi dalam masa yang sama saya suka mengarang dan mencuba bakat di mana-mana laman web novelis. Apapun Hope semua yang membaca dan memberi comment pada saya, TERHIBUR dan dapat menjadi my follower... Nice To meet you Alls... Thanks everyone...

Monday, June 2, 2014

Aku Dan Airmata

Gelisah yang hadir saat kau meninggalkan aku dan hubungan ini membuatkan aku sering keharuan.. Noktah yang kau selitkan di lubuk hati ini penuh dengan sebak hari-hari yang aku rasakan. “Kau” yang aku gelar kekasih…sahabat…dan juga teman hidupku yang abadi, mengapa amat sukar untuk kau mendengar isi hati ini…. Aku menangis semahunya dalam hati bila kau berpaling arah padaku….di saat itu, aku hanya mampu diam tunduk membisu…melangkah dengan di temani airmataku…
Kau tahu….selama kau tinggalkan aku, hidup ini penuh dengan kegelisahan, sering pagiku ditemani airmata bila ada suara yang menyuruhku agar “kuat” melawan ujian yang Allah titipkan buatku kini.. Aku redha…..aku pasrah….tapi aku lemah, bila tiap kali aku membuka mata, aku lihat kau sering berada di keliling hayalanku… menyiapkan permata-mata hati kita….. kau menghidangkan senyuman buatku agar aku gagah melangkah keluar dengan hati yang tenang…

Ketahuilah kau….. aku akui…aku kesali…. Serta aku amati kini yang aku mahukan kita kembali bersama seperti hari-hari yang kita lalui dulu…. Rindunya aku padamu hanya Allah saja yang tahu.. Aku benar-benar mencintaimu … Bila kau pergi….. aku menangis…menangis kerna telah menyakitimu dan tidak menghargaimu…. Aku sedar kini…… bila sesuatu kemunkinan…Allah akan titipkan naluri “kebencian” itu padaku untuk menyakitimu… Aku sedar kini…… aku yang telah menghancurkan apa saja yang telah aku perolehi darimu… Kau seorang insan yang begitu kental melawan kudrat dan menahan sakit di hati bila aku menyakiti hatimu..

Izinkanlah aku dan berilah perluang padaku untuk aku membahagiakan dirimu dan permata-permata kita… Aku tidak mahu berjanji kosong denganmu andai kesungguhan mu untuk membenarkan agar sekali lagi batinku menyeram di sanubarimu… Kekasih….izinkanlah aku kembali bertahta dihatimu…. Aku terlalu merinduimu..terlalu…. airmataku ini sentiasa mengalir bila aku mengingatimu… Aku tahu…… benar….. perpisahan itu perit…. dan telahpun aku rasakannya kini….

Kekasihku…. Bila tiap kali aku menyuarakan padamu untuk ku merendahkan diriku agar kau terus bersama denganku, mengapa amat sukar untuk kau mendengarnya….. aku tahu, kau begitu kecewa denganku…… Aku tak mampu untuk memaksa dirimu… Tapi aku Cuma mahukan agar kau mendengar lubuk isi hatiku yang begitu dan terlalu menyayangi dirimu…Aku tahu…ini adalah balasan Allah padaku dengan sifatku yang begitu angkuh dengan amanah yang Allah berikan padaku…. Sungguh sayang…….. aku sedar kini….. aku mohon padamu…. Kembalilah kau padaku agar dapat aku tunaikan apa yang terkurang dalam perhubungan kita selama ini.. Izinkan aku mendengar luahan lelahmu…….. hatimu yang dalam…. Ya Allah…..bantulah aku untuk DIA KEKASIHKU….

Khas buatmu dan dengarkanlah……


“Jatuh air mataku iringi remuk redam hatiku, saat ku kehilanganmu dan hanya rintik hujan yang menemani aku di saat aku bertahan. Selama ini aku bertahan lewati semua malam dingin yang aku pandangi hanyalah langkahmu”… Wahai kau air mataku hanya engkaulah saksi hidupku saat aku kehilangannya. 

Saat aku kehilangannya tak pernah aku mampu bertahan, selama ini aku bertahan lewati semua malam dingin yang aku pandangi hanyalah langkahmu.... Jatuhnya pun airmataku masih di pangkuanku dan tak perlu kau ku kesali. 

Di setiap detak jantungku hanya engkau yang menemaniku saat aku kehilangannya… Sekali lagi ingin kuluahkan padamu sesungguhnya jatuh air mataku, iringi remuk redam hatiku bila kau tidak mempedulikanku lagi…”


No comments:

Post a Comment